Thursday, September 5, 2013

Despre mancare...

Am scris acest articol saptamana trecuta, menit sa ajunga in alta parte, insa intre timp, m-am razgandit, asa ca am sa il introduc aici. De ceva timp mananc aproape numai crud, mancarea gatita cateodata mi se pare ca mi-ar pica atat de greu, inca nici nu pot concepe sa ma gandesc la ea. Alte dati, poftesc si ca atare, mananc, insa ma simt obosita si cam greoaie dupa, asa ca revin la mancarea cruda care mi se pare un deliciu, iar o salata mi se pare un intreg univers culinar. Nu mananc carne, nu prea consum oua decat in masura in care mama mai strecoara prin felurile pe care mi le aduce, convinsa fiind chiar si acum, ca nu mananc destul. Am mai luat smantana, pentru ca mi-e tare pofta, am mai incercat sa mananc si ceva branza, dar nu prea mai imi place. Lapte nu mai beau deloc. Fac “lapte” din caju cu scortisoara, putina miere si curmale si este delicios.

Asadar, mai jos va impart gandurile asternute intr-o seara, care poate va vor face curiosi sa explorati si o altfel de alimentatie, sa aflati cum va influenteaza modul in care va hraniti organismul. Tu ce ai mancat azi?

Nu cu mult timp în urmă, în România, a manca „raw” era o noutate, iar atunci când oamenii aflau despre ce este vorba strâmbau din nas, dădeau din cap şi treceau mai departe, compătimindu-i pe cei care aleseseră acest stil de viaţă. Acum, a mânca crud este în mare vogă chiar şi printre vedete. Este noua modă. Dacă căutăm pe Internet despre „mişcarea” raw vegan în România, vom găsi de la reţete la nenumărate ateliere menite să te introducă în noţiunile de bază a ceea ce înseamnă raw vegan şi vom găsi de asemenea, restaurante care te invită să le explorezi meniurile raw, care mai de care mai apetisante.

Unele persoane nu sunt încă complet convinse că ar fi bine să mănânce numai crud, asta însemnând că avem două categorii: cei din gama vegetarienilor şi cei din gama veganilor. Unii vegetarieni exclud din dieta lor doar carnea, consumând în continuare ouă şi lactate. Unii dintre ei mănânca încă peşte şi fructe de mare, deoarece pentru ei, peştele intră într-o categorie aparte care nu este chiar „carne”. Acum să trecem la regimul celor din categoria vegan. Ei nu consumă nici ouă, nici lactate, ci tot ce se poate găsi în piaţă sau cules din grădina proprie şi consumate ca atare – crude – începând cu legume, fructe şi ajungând la o gamă variată de seminţe şi nuci.

Dacă eşti vegetarian / vegan, te poţi aştepta şi la întrebări de genul: de unde iei cele necesare corpului în fiecare zi, mineralele din carne care lipsesc acum din dieta ta. Nu este chiar aşa. De curând, Ligia Pop, raw food chef, autoare a cărții „Rețete vegane fără foc” și organizatoare a târgului Raw Food Expo a publicat pe site-ul ei o listă cu  „Cele mai importante minerale de provenienţă vegetală” în care găsim o listă lungă cu mineralele care pot fi găsite în sursele vegetale. Iată că organismul nostru nu are nevoie de carne să supravieţuiască, aşa cum am tot auzit de când ne-am născut.

Veţi găsi multe păreri împărţite, mai ales cele ale doctorilor care nu te sfătuiesc să treci la un regim care presupune să consumi numai alimente crude, dar mai descoperim şi păreri ale unor oameni care datorită unui anumit regim crud au scăpat de boli grave, cum ar fi cancerul.

Trebuie sa ţineţi seama de faptul că atunci când vă gândiţi să treceţi la un regim de alimentare crud este indicat să o luaţi treptat, mai ales dacă încă mâncaţi carne. Dacă eliminaţi deodată carnea şi felurile gătite, organismul vostru ar avea un şoc şi în loc să îi faceţi bine, îi faceţi rău.

A mânca crud nu presupune numai să nu consumi mâncare preparată termic, ci să menţii un stil de viaţă sănătos: să faceţi mai mult sport, să vă odihniţi mai bine. Conform mărturiilor unor vegani, după un timp, au observat că au mai multă energie, nu mai sunt la fel de nervoşi ca înainte şi au o stare generală de bine. Asta dacă veţi afla cum să aveţi o dietă raw vegan echilibrată.

Ascultaţi-vă organismul!

No comments:

Post a Comment