Friday, August 3, 2012

PE GÂNDURI - George Bacovia

            Fiindcă nu ştiam ce să fac, mi se pare că scriam în noaptea aceea, în pat, privindu-mi, din când în când, umbra pe perete, sau ascultam tăcerea nopţii care nu trebuie să fie ascultată…Se părea că exist, şi chiar mă speriam că exist.
            Se ştie aceasta din cărţile adânci, sau nebuneşti, unde se vorbeşte foarte mult despre om, ca ceva foarte periculos sau foarte măreţ, care a greşit de la început şi greşeşte mereu, de nu se mai înţelege nimic.
            Tot oamenii au spus că sunt prea mulţi oameni, şi de aceea, mă gândeam la câmpiile depărtate, şi la izolare…
            Dacă în noaptea aceea mai treceau drumeţi întârziaţi vorbind tare lucruri prea cunoscute, dar cu importanţa lor, am înţeles că e mai bine să stau fără a cugeta nici ziua, nici noaptea. Se poate, însă, spune ceea ce ar putea spune şi alţii…
            Supraalimetaţia sau alimentaţia sunt recomandate pentru a se evita fuga pământului şi ameţeala produsă de astre.
            …Ea, care nu era prinsă de aceste întrebări, deşi era palidă şi ca bătută de vânt, voia în noaptea caldă să-şi liniştească o legănare amoroasă, pe banca ascunsă în fundul grădinii ce se termina fără îngrădire, într-o margine a pământului.
            Privighetoarea cânta pe când am intrat s-o aştept pe banca aceea şi, luna repeta lumină şi întuneric prin nouri. Erau şi foşniri, şi dacă era şi trist, fiecare ştie şi nu se poate reda.
            Ea sosi târziu…pe când aproape uitasem pentru ce am venit…Aşteptam răsăritul soarelui, sau mă deprinsesem să fiu singur…Ea spunea că totul e potrivit de frumos şi că privighetoarea va înceta pentru a se auzi curând ciocârlia; aburii se vor ridica de pe ape şi zorii vor fi dureroşi prentu cei care au uitat să vorbească…Întâlnirile de noapte sunt prea instructive…şi povestiri enervante.
            Va trebui, altă dată, s-o aştept ziua, prin grădini publice…Da, e interesant să scriu ceea ce spunea ea şi ea dispăru printre copacii deşi, iar eu – pe drumurile pustii…Curba pământului fuge…Astrele sunt ameţitoare…A te destăinui, însă, prea mult, e înstristător… 


No comments:

Post a Comment